Przejdź do głównej zawartości

Co tam u Was na końcu miasta? Tworzymy, piszemy, poznajemy się!

W dobie nowoczesnej komunikacji tradycyjne listy pisane są na zdobionej papeterii przeszły do historii. Szkoda, bo pisanie listów uczy logiki, jasności wyrażania myśli, poprawności stylistycznej i ortograficznej. List jako forma wypowiedzi pisemnej, to jedna z umiejętności, którą dzieci powinny nabyć w szkole podstawowej. Celem projektu, realizowanego przez naszą szkołę i Salezjański Zespół Szkół Publicznych w Zabrzu, jest motywacja uczniów do przyswajania wiedzy z zaangażowaniem i radością.



Już drugi rok uczniowie klasy 5 c wymieniają korespondencję z uczniami klasy 5 a z Salezjańskiego Zespołu Szkół Publicznych w Zabrzu.



Dzięki temu uczniowie nie postrzegają pisania listu jako przykrego obowiązku, ale jako przygodę. Uczniowie mieli możliwość nawiązać kontakt z uczniami innej szkoły i stworzyć korespondencyjną przyjaźń.


Ponadto przy współpracy z mgr Agnieszką Dąbrowską tworzyli prezentację multimedialną - portret swojej klasy.

Projekt koordynują mgr Aneta Kaszubska z SP 25 i mgr Marta Glapiak (polonistka z SZSP).

opracowała mgr Aneta Kaszubska

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Lapbooki uczniów i uczennic

Po zachęceniu Was do wykonania lapbooków, w kilku klasach to zadanie zostało wykonane w sposób mistrzowski. Uczniowie klas drugich wykonywali lapbooki na temat swoich zainteresowań, na tematy dowolne, natomiast klasa 5 b dostała za zadanie wykonanie lapbooka lub leporello z lektury, którą czytali ( Katarynka ). Nadsyłane przez Was zdjęcia bardzo nas ucieszyły, zarówno ja, jak i pani Szmańda, byłyśmy zachwycone Waszymi pomysłami i kreatywnością. Zobaczcie sami: Nikola II a Adam II a                                                                              Filip II a Franek II a Gabryś II a Janek II a Julia II a Kuba II a ...

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.