Przejdź do głównej zawartości

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach.

Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze.

Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawet możesz wykorzystać wieszak i starą koszulkę... I tworzysz! Podajesz w zwięzłej formie najważniejsze informacje z tematu, szukasz zdjęć, rysunków w różnych źródłach (stare czasopisma, internet) albo wykorzystujesz swój talent plastyczny i sam wykonujesz ilustracje. Podpisujesz, dodajesz krótki quiz z tematu, notatki tworzysz kolorowe albo na kolorowym tle.

Mniejszą formą może być leporello. Wystarczy kartka bloku technicznego, którą składasz na pół wzdłuż, przecinasz i każdy pasek składasz jak harmonijkę na 3 części. Trzecią część pierwszego paska i pierwszą drugiego sklejasz i w ten sposób masz harmonijkę składającą się z 5 kwadratów, z czego środkowy to ten sklejony. W ten sposób też możesz podsumować dział, wykonać album wiosennych kwiatów albo ulubionych muzyków? Pomysłów jest dużo!

Wrzucę kilka zdjęć ciekawych lapbooków, które wykonali uczniowie naszej szkoły, ale nie tylko. Przejrzałam internet, sama widziałam ciekawe rozwiązania w innej szkole. Inspirujcie się, przeszukajcie dom w celu znalezienia materiałów i twórzcie!

https://kreatywnewrota.pl/wp-content/uploads/2017/02/IMG_3034.jpg

https://urszulanki.lublin.eu/wp-content/uploads/2018/12/lapbook-1.jpg

https://static.wixstatic.com/media/e2e5b3_580d8206f3824a55bcceb5af55ffaa4d~mv2.jpg

https://edunews.pl/images/obrazki/krzeminska56.png











Oprac. Zuzanna Cieśla-Skrzypulec

Popularne posty z tego bloga

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.