Przejdź do głównej zawartości

Spotkanie 6 b z rudą czarodziejką

 Klasa 6 b w listopadzie na lekcjach języka polskiego spotkała się z najsłynniejszą powieścią Lucy Maud Montgomery - "Anią z Zielonego Wzgórza". Sądząc po tym, jak uczennice i uczniowie chętnie wypowiadali się na temat wydarzeń z powieści, jak ze zrozumieniem podchodzili do problematyki książki, można powiedzieć, że pozycja ta trafiła w ich gust czytelniczy, chociaż książka ma już ponad sto lat. 


Na lekcjach rozmawialiśmy o bolączkach tłumaczy, o błędach i zmianach w tłumaczeniu książki (i już wiadomo, czemu Małgorzata Linde nie jest Małgorzatą, ale Rachel Lynde!). Omówiliśmy również historię bohaterki i na podstawie przeżyć, mogliśmy porozmawiać na temat niezwykłej osobowości Ani i jej zachowań jako pokłosia jej trudnych przeżyć. 

Uczniowie i uczennice wzięli również na warsztat postać Maryli i ją charakteryzowali. A na koniec, korzystając z niewyczerpalnego wręcz źródła mądrych myśli, uczyliśmy się cytować, wprowadzać cytat w nasze rozważania. 

Nie zabrakło również lekcji o roli przyrody w życiu nie tylko Ani, ale również naszym, szczególnie, że znowu jesteśmy zamknięci w domu, jest listopad (ale jak dobrze, że po wrześniu następuje październik!), a my potrzebujemy kontaktu z naturą, świeżym powietrzem i lasem! 


Uczniowie i uczennice również wykonywali projekt - część z nich porównywała treść książki z popularnym serialem, który powstał na podstawie książki - "Ania, nie Anna" (dostępny na Netfliksie), inni wykonali cosplay z książki, jeszcze inni w kreatywny sposób wykonali ilustracje lub wykorzystali formy przestrzenne, żeby pokazać sceny z książki. Jedna z uczennic nawet przygotowała podwieczorek (ha! słynny i brzemienny w skutkach podwieczorek!). Oto efekty ich pracy:























Oprac. Zuzanna Cieśla-Skrzypulec

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe

Wielkie serca klas drugich

 W czerwcu uczniowie obecnych klas drugich pod okiem Pani Moniki Reese i swoich wychowawczyń stworzyli piękne obrazy inspirując się sztuką. Impresjonizm oczarował młodych artystów. Malując naturę zaczerpnęli właśnie z tej techniki. Powstały niepowtarzalne dzieła, które uczniowie sprzedawali zbierając pieniądze na szczytny cel. W wyniku aukcji zebrano kwotę 675 zł, która została przekazana na FUNDACJĘ PRZYJACIÓŁ DZIECI Z CHOROBAMI SERCA. Jesteśmy dumni z naszych uczniów! Wykazali się wielkim sercem! Dziękujemy Rodzicom za wsparcie. Mamy nadzieję, że chęć dzielenia się dobrem i niesienia pomocy potrzebującym zakiełkowała w sercach naszych uczniów i będzie przynosić obfite owoce.

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.