Przejdź do głównej zawartości

Newsletter 01 - klasa 1 b

 Ostatni tydzień był bardzo ważny. Uczniowie i uczennice przypomnieli sobie litery O i o oraz poznali kolejne: A i a. Ćwiczyliśmy nie tylko pisanie w zeszytach ćwiczeń i w zeszytach, ale również intensywnie trenujemy głoskowanie, dopasowywanie ilustracji do modeli dźwiękowych.



Dzieci czasami mylą głoskowanie z sylabami - zasadę mamy prostą: sylaby wyklaskujemy, a głoski liczymy na palcach. 

W ramach edukacji matematycznej ćwiczymy przeliczanie, określanie wielkości, wysokości, długości poprzez określenia: większy, mniejszy, wyższy, niższy, więcej, mniej itd.

Cały czas też określamy położenie przedmiotu w przestrzeni, szczególnie zwracamy uwagę na określanie stron prawa i lewa, bo z tym ciągle dzieci miewają problemy. 

Na zajęciach wychowania fizycznego trenujemy głównie rzuty i chwyty piłki/woreczka itp. Bawimy się z zabawy bieżne. 

Na edukacji muzycznej - ćwiczymy wyklaskiwanie i wystukiwanie rytmów z muzyką i bez. Staramy się słuchać uważnie i rozpoznawać odgłosy. Rozpoznawaliśmy również muzykę ludową charakterystyczną dla niektórych kultur (polska, masajska itp.).

Malowanie farbami - czym można, zajęcia praktyczne z brudzenia - to chyba sprawiło największą radość klasie I b w tym tygodniu. 



W następnym tygodniu:

Na poniedziałek proszę przynieść torebkę czarnej herbaty (1 sztuka).

Do środy zbieramy dary jesieni w torebkach papierowych - kasztany, żołędzie, jarzębina, suszone liście.

W czwartek - Dzień Chłopaka - idziemy do kina na "Lukę".

Oprac. Zuzanna Cieśla-Skrzypulec

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.