Przejdź do głównej zawartości

Newsletter 04 1 b

 Za nami kolejny tydzień. Zaczął się od kanapek, które dzieci robiły z przejęciem, starając się, żeby były ładne i smaczne. Ja za to sprawdzałam umiejętność korzystania z narzędzi i utrzymanie porządku. 



Poznaliśmy kolejne litery: J, j, U i u. Coraz więcej czytamy, ciągle utrwalamy znajomość innych liter, zaczęliśmy również przepisywać tekst drukowany, pamiętając o odpowiednim kształcie i rozmieszczeniu liter w liniaturze. 




Poznaliśmy kolejną liczbę: 3. Uczyliśmy się pisać cyfrę 3. Szukamy cyfry w otoczeniu, przeliczamy do 10.




Ciągle ćwiczymy rytmy, słuchamy muzyki i staramy się określać jej nastrój, nazywamy własne emocje. 

Omówiliśmy obraz Józefa Chełmońskiego "Babie lato", poznaliśmy sztukę starożytnego Egiptu. 

Świętowaliśmy również Dzień Edukacji Narodowej, z tej okazji uczniowie i uczennice narysowali portret wychowawczyni. 


W następnym tygodniu: 

Poznamy kolejne litery i liczby. 

Będziemy intensywniej ćwiczyć czytanie sylab i wyrazów, ćwiczyć pisownię poznanych liter samodzielnie i w wyrazach (ważne łączenie liter i rozmieszczenie w liniaturze). 

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Lapbooki uczniów i uczennic

Po zachęceniu Was do wykonania lapbooków, w kilku klasach to zadanie zostało wykonane w sposób mistrzowski. Uczniowie klas drugich wykonywali lapbooki na temat swoich zainteresowań, na tematy dowolne, natomiast klasa 5 b dostała za zadanie wykonanie lapbooka lub leporello z lektury, którą czytali ( Katarynka ). Nadsyłane przez Was zdjęcia bardzo nas ucieszyły, zarówno ja, jak i pani Szmańda, byłyśmy zachwycone Waszymi pomysłami i kreatywnością. Zobaczcie sami: Nikola II a Adam II a                                                                              Filip II a Franek II a Gabryś II a Janek II a Julia II a Kuba II a ...

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.