Przejdź do głównej zawartości

Newsletter 10 klasa 1 b

 W mijającym tygodniu dużo rozmawialiśmy i pracowaliśmy nad zasadami współpracy i pracy w naszej klasie. Stałe przypominamy sobie regulamin klasowy i staramy się indywidualnie wybierać to, nad czym najwięcej trzeba pracować. 

Poznalismy: ń, ni oraz s. Sami odkryliliśmy zasady pisowni ń i ni w wyrazach i musimy je tylko utrwalić. 

Ćwiczymy pisanie i czytanie. 

Rozmawialiśmy o odkryciach i o Leonardo da Vinci. 

Na matematyce utrwalaliśmy zadania związane z wagą oraz dopełnienia do 10. Uczymy się samodzielnie rozwiązywać zadania z treścią. 

Na zajęciach wychowania fizycznego ćwiczyliśmy elementy koszykówki oraz wprowadziliśmy nową grę zespołową i całkiem dobrze nam już idzie. 

Tworzyliśmy również kreatywne pracę plastyczne związane z zimą i śpiewaliśmy piosenkę "Zasypało nas na biało". 


W najbliższym tygodniu, ostatnim przed feriami będziemy utrwalać i ćwiczyć pisanie oraz czytanie, będziemy na pewno ciągle pracować nad swoimi emocjami i zachowaniem w trudnych sytuacjach. No i będziemy mieli bal oraz dzień pizzy (już w środę)! 

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Lapbooki uczniów i uczennic

Po zachęceniu Was do wykonania lapbooków, w kilku klasach to zadanie zostało wykonane w sposób mistrzowski. Uczniowie klas drugich wykonywali lapbooki na temat swoich zainteresowań, na tematy dowolne, natomiast klasa 5 b dostała za zadanie wykonanie lapbooka lub leporello z lektury, którą czytali ( Katarynka ). Nadsyłane przez Was zdjęcia bardzo nas ucieszyły, zarówno ja, jak i pani Szmańda, byłyśmy zachwycone Waszymi pomysłami i kreatywnością. Zobaczcie sami: Nikola II a Adam II a                                                                              Filip II a Franek II a Gabryś II a Janek II a Julia II a Kuba II a ...

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.