Przejdź do głównej zawartości

Newsletter 10 klasa 1 b

 W mijającym tygodniu dużo rozmawialiśmy i pracowaliśmy nad zasadami współpracy i pracy w naszej klasie. Stałe przypominamy sobie regulamin klasowy i staramy się indywidualnie wybierać to, nad czym najwięcej trzeba pracować. 

Poznalismy: ń, ni oraz s. Sami odkryliliśmy zasady pisowni ń i ni w wyrazach i musimy je tylko utrwalić. 

Ćwiczymy pisanie i czytanie. 

Rozmawialiśmy o odkryciach i o Leonardo da Vinci. 

Na matematyce utrwalaliśmy zadania związane z wagą oraz dopełnienia do 10. Uczymy się samodzielnie rozwiązywać zadania z treścią. 

Na zajęciach wychowania fizycznego ćwiczyliśmy elementy koszykówki oraz wprowadziliśmy nową grę zespołową i całkiem dobrze nam już idzie. 

Tworzyliśmy również kreatywne pracę plastyczne związane z zimą i śpiewaliśmy piosenkę "Zasypało nas na biało". 


W najbliższym tygodniu, ostatnim przed feriami będziemy utrwalać i ćwiczyć pisanie oraz czytanie, będziemy na pewno ciągle pracować nad swoimi emocjami i zachowaniem w trudnych sytuacjach. No i będziemy mieli bal oraz dzień pizzy (już w środę)! 

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe

Wielkie serca klas drugich

 W czerwcu uczniowie obecnych klas drugich pod okiem Pani Moniki Reese i swoich wychowawczyń stworzyli piękne obrazy inspirując się sztuką. Impresjonizm oczarował młodych artystów. Malując naturę zaczerpnęli właśnie z tej techniki. Powstały niepowtarzalne dzieła, które uczniowie sprzedawali zbierając pieniądze na szczytny cel. W wyniku aukcji zebrano kwotę 675 zł, która została przekazana na FUNDACJĘ PRZYJACIÓŁ DZIECI Z CHOROBAMI SERCA. Jesteśmy dumni z naszych uczniów! Wykazali się wielkim sercem! Dziękujemy Rodzicom za wsparcie. Mamy nadzieję, że chęć dzielenia się dobrem i niesienia pomocy potrzebującym zakiełkowała w sercach naszych uczniów i będzie przynosić obfite owoce.

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda