Przejdź do głównej zawartości

Czy chrząszcz brzmi w trzcinie?

 21 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji społeczność naszej szkoły włączyła się w świętowanie. 

W Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego warto przyjrzeć się bliżej językowi. Nie tylko polskiemu, ale i swojemu własnemu. Czy jest giętki? Czy dobrze działa? 

Jak trudny w wymowie (i nie tylko) bywa nasz język przekonali się ci śmiałkowie i śmiałkinie, którzy zdecydowali przed kamerą zmierzyć się z łamańcami językowymi. 

Zapraszamy do obejrzenia:






Uczniowie i uczennice wykonywali również prace związane z językiem ojczystym. Pamiętajcie, że w naszej szkole są osoby, dla których język ojczysty wcale nie jest językiem polskim. 

OO







Uczniowie i uczennice z Ukrainy brali udział w lekcji języka ukraińskiego z panią Ksenią Khodenkovą - nauczycielką ukraińskiego. Czytano poezję, rozmawiano na temat języka ukraińskiego. 










Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.