Przejdź do głównej zawartości

Konkretna pomoc konkretnym osobom - czeczeńskim mamom z dziećmi

Na początku bardzo dziękuję dzieciom za dotychczas ofiarowane dary!

Po raz kolejny postanowiliśmy pomóc czeczeńskim uchodźczyniom i
ich dzieciom przebywającym w Polsce. Opiekę nad nimi sprawuje Pani Marina Hulia - wybitna działaczka społeczna.
Zachęcamy do wejścia na FB: https://pl-pl.facebook.com/DzieciMariny/ 

Dlaczego pomagamy czeczeńskim mamom z dziećmi?
Od rozmów o migracjach i uchodźstwie przechodzimy do konkretnego działania. Nie wystarczy rozmawiać, warto i trzeba pomagać. Miesięczny ekwiwalent, który wielodzietne rodziny otrzymują na swoje utrzymanie jest bardzo niewielki (początkowo nie mogą legalnie podjąć pracy, prawo tego zabrania).

Skąd pomysł?
Od dwóch lat działa w naszej szkole Klub Dobrej Rozmowy zainspirowany programem Centrum Edukacji Obywatelskiej - rozmawiamy na niełatwe tematy - m.in. uchodźcze i migracyjne. Ponad rok temu dziewczęta z drugiej oraz trzeciej klasy gimnazjum nawiązały współpracę z Panią Mariną za pośrednictwem opiekunki projektowej. Przed rokiem udało się zebrać wszystkie rzeczy dla potrzebujących i osobiście zawiozłyśmy je do Warszawy i przekazałyśmy czeczeńskim rodzinom na Placu Zamkowym.
Oto, co dziewczęta mówiły o inicjatywie w Warszawie podczas Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych: https://www.youtube.com/watch?v=hdZVKEoOyCA&t=41s (wypowiedź dziewcząt z naszej szkoły zaczyna się w 2 min.23 sek.). Zachęcamy do obejrzenia całego filmu, który mówi o istocie projektowego działania, a takim jest m.in. pomoc niesiona innym ludziom.
Obecne trzecioklasistki również podjęły taką inicjatywę. Na tą wiadomość ubiegłoroczne absolwentki ogłosiły także zbiórkę w I LO - zatem w tym roku łączymy siły! Po skontaktowaniu się z Panią Mariną okazało się, że jest konkretne 11 mam oraz ich dzieci, z którymi warto podzielić się cząstką dobra.

Komu pomagamy?
Dzieciom i ich mamom o imionach (zapisuję fonetycznie): Zargan, Toma, Zoret, Zaira, Zima, Milana, Rezeda, Acet, Aina, Madina i kolejna Madina

Co przynieść na zbiórkę?
mąkę, cukier, ryż, soczewicę, proszki do prania (również dla alergików), szampony, płyny do szyb, oliwkę z oliwek, mydło w płynie, olej słonecznikowy, herbatę, pampersy 6, pampersy 5, pampersy 4 makaron spagetti, pasty do zębów, szczoteczki, płyny do mycia naczyń, chusteczki nawilżane dla dzieci, słodycze;
buty sportowe dla chłopca rozmiar 37-37,5;

Być może jest ktoś w posiadaniu wózka dla 10-letniego dziecka (jeden z chłopców jest niepełnosprawny) i może go oddać?

W jaki sposób i do kogo przynosimy rzeczy?
Prosimy przynosić opisane dary (z załączonymi kartkami: od kogo - imię i nazwisko oraz klasa), do dziewcząt z klasy III gimnazjum, abyśmy wiedzieli, komu dziękować za zaangażowanie poprzez stosowne wpisy w e-dzienniku.

Do kiedy trwa zbiórka?
Rzeczy zbieramy do 7 czerwca.

Kiedy i w jaki sposób przekażemy dary? 
Przekażemy je osobiście 11 czerwca na Placu Zamkowym.

W załączeniu znajdują się zdjęcia z ubiegłorocznej zbiórki.

oprac. Bernadetta Białek






Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe

Wielkie serca klas drugich

 W czerwcu uczniowie obecnych klas drugich pod okiem Pani Moniki Reese i swoich wychowawczyń stworzyli piękne obrazy inspirując się sztuką. Impresjonizm oczarował młodych artystów. Malując naturę zaczerpnęli właśnie z tej techniki. Powstały niepowtarzalne dzieła, które uczniowie sprzedawali zbierając pieniądze na szczytny cel. W wyniku aukcji zebrano kwotę 675 zł, która została przekazana na FUNDACJĘ PRZYJACIÓŁ DZIECI Z CHOROBAMI SERCA. Jesteśmy dumni z naszych uczniów! Wykazali się wielkim sercem! Dziękujemy Rodzicom za wsparcie. Mamy nadzieję, że chęć dzielenia się dobrem i niesienia pomocy potrzebującym zakiełkowała w sercach naszych uczniów i będzie przynosić obfite owoce.

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.