Przejdź do głównej zawartości

Planowane wychowawczynie klas pierwszych w roku szkolnym 2021/2022

 W roku szkolnym 2021/2022 planowanymi wychowawczyniami klas pierwszych będą pani Magdalena Szmańda i pani Zuzanna Cieśla-Skrzypulec. 


Obecnie jesteśmy wychowawczyniami klas trzecich. W naszej pracy z dziećmi stawiamy na samodzielność, kreatywność, dobrą atmosferę i współpracę w klasie. Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań i cały czas się uczymy. Od trzech lat realizujemy działania innowacyjne polegające na wprowadzeniu elementów oceniania kształtującego:

- od pierwszej klasy prowadzimy promocję czytelnictwa, zachęcając dzieci nie tylko do ćwiczenia głośnego czytania, ale również poznawania nowych tytułów, poszukiwania książek, które będą ich interesowały; podkreślamy, jakie korzyści płyną z czytelnictwa;





- uczniowie i uczennice samodzielnie prowadzą zeszyty, uczą się notować po to, żeby zeszyty pomagały im w nauce;




- zachęcamy dzieci do kreatywnych prezentacji poznanego materiału, lektur, ciekawostek i swoich zainteresowań.

Lapbook

Leporello

Wieszak

Book in box


Ponadto chętnie bierzemy udział w projektach i programach edukacyjnych. Zwracamy szczególną uwagę na zdrowy styl życia. W codziennej pracy wykorzystujemy nowoczesne techniki i aktywizujące metody pracy. 

Staramy się stopniowo przyzwyczajać swoje klasy do obowiązków szkolnych, np. wprowadzając zadania domowe w postaci projektu ,,Zagrajmy w zadania domowe", który wykorzystuje zamiłowanie dzieci do gier. 

Od początku zależy nam na integracji zespołu, organizujemy więc "klasowe święta", np. dzień chłopaka, mikołajki, zabawa karnawałowa itp.

Angażujemy się w działania charytatywne w naszej szkole i zachęcamy dzieci do empatycznej postawy.

Efekty m. in. naszej pracy można obserwować na blogu, więc zachęcamy do przejrzenia starszych wpisów i bycia na bieżąco.  

Zuzanna Cieśla-Skrzypulec
                                                                                                        
Magdalena Szmańda

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.