Przejdź do głównej zawartości

Otwarty umysł

 W dniach od 13 do 14 maja w naszej szkole klasy I-III uczestniczyły w projekcie OTWARTY UMYSŁ. Każdy z uczestników mógł osobiście doświadczyć z jakimi problemami mogą spotykać się ludzie z niedosłuchem, słabowidzący czy zaburzeniami sensorycznymi. Sprawdzali swoje reakcje w trudnych warunkach, dotykali i wąchali.Mówili o tym, co lubią albo co jest dla nich trudne oraz jak radzić sobie w sytuacjach stresujących. Sale doświadczeń słuchowych i wzrokowych przygotowały panie Katarzyna Kuklewicz i Anna Olszewska, natomiast sale sensoryczną panie Marta Śliwińska i Ewa Pucicka. Projekt ma na celu pokazywać dzieciom RÓŻNORODNOŚĆ, która nas otacza, a co za tym idzie wywołać AKCEPTACJĘ i ZROZUMIENIE dla drugiego człowieka. Dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły podczas zajęć co sprawiało im i nam ogromną radość.























Oprac. Ewa Pucicka

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Lapbooki uczniów i uczennic

Po zachęceniu Was do wykonania lapbooków, w kilku klasach to zadanie zostało wykonane w sposób mistrzowski. Uczniowie klas drugich wykonywali lapbooki na temat swoich zainteresowań, na tematy dowolne, natomiast klasa 5 b dostała za zadanie wykonanie lapbooka lub leporello z lektury, którą czytali ( Katarynka ). Nadsyłane przez Was zdjęcia bardzo nas ucieszyły, zarówno ja, jak i pani Szmańda, byłyśmy zachwycone Waszymi pomysłami i kreatywnością. Zobaczcie sami: Nikola II a Adam II a                                                                              Filip II a Franek II a Gabryś II a Janek II a Julia II a Kuba II a ...

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.