Przejdź do głównej zawartości

Pasowanie na czytelników i czytelniczki

 W środę 23 listopada w naszej Szkole miało miejsce niezwykle ważne wydarzenie -  uczniowie i uczennice kl. 1 a i 1 b zostali pasowani na Czytelników i Czytelniczki. Obejrzeli przedstawienie przygotowane przez starszych kolegów pod okiem Pani Małgorzaty Bogajewskiej i Pani Anity Klimczak. Następnie złożyli uroczystą przysięgę. Czytelnicy obiecali szanować książki i chronić bohaterów literackich od zapomnienia, otrzymali pamiątkowe zakładki, poznali zasady korzystania ze szkolnej biblioteki i po raz pierwszy wypożyczyli lekturę, którą samodzielnie przeczytają, bo znają już wiele liter. Od dziś najmłodsi czytelnicy będą poznawać ciekawe postaci, przeżyją wraz z nimi inspirujące przygody, będą uczestniczyć w niezwykłych wydarzeniach i podróżować po krainie wyobraźni. Życzymy im wielu niezapomnianych wrażeń.






















Oprac. Edyta Głowik

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.