Przejdź do głównej zawartości

Wieczornica

 Czwartek, 17 listopada 2022 roku, przed godziną 17 zaczyna gęstnieć tłum zgromadzony na parterze naszej szkoły. Punktualnie o 17 przybywa Pani Dyrektor prowadząc zacnych gości: Panią Prezydent Katarzynę Dzióbę, Przewodniczącą Rady Miejskiej Łucję Chrzęstek-Bar, przedstawiciela Wydziału Oświaty, radnych Rady Miejskiej i Rady Dzielnicy orazdyrektorów zaprzyjaźnionych placówek oświatowych.

 I rozpoczyna się kolejne w naszej szkole Spotkanie Pokoleń - w tym roku Wieczornica jest jednocześnie podsumowaniem działań szkolnych w ramach obchodów 100-lecia miasta. Śpiewem umilają początek spotkania laureaci szkolnego konkursu "Karolinka". Potem przedstawiciele poszczególnych klas zabierają wszystkich zgromadzonych na "Rajza po Zobrzu wehikułem czasu w roku 1922” do obiektów użyteczności publicznej, miejsc kultu religijnego lub miejsc wypoczynku "pamiętających" nadanie naszej miejscowości praw miejskich. Przybyli z osiedla seniorzy, rodzice, dziadkowie i zaproszeni goście mogli podziwiać twórczość, pomysłowość, aktorskie talenty młodych ludzi w pokazaniu efektów historycznych poszukiwań i wycieczek odbytych przez klasy. Dzięki współpracy z Radą Dzielnicy po wyczerpującym rajzowaniu możemy się posilić, porozmawiać przy kołoczu i kawie czy herbatce.

Dziękujemy wszystkim przybyłym na to wydarzenie "i przyjdźcie zaś"!

Ponieważ czas Spotkania Pokoleń był ograniczony i nie mogliśmy pokazać
wszystkich materiałów powstałych przy realizacji projektu "Rajza po
Zobrzu wehikułem czasu w roku 1922", zapraszamy do śledzenia naszego bloga i fb - codziennie będziemy umieszczali informacje o budynkach - obiektach odwiedzonych przez naszych uczniów i uczennic.

































































                                                                                                                oprac. Katarzyna Chmiel

                                                                                                                zdjęcia: Agnieszka Stępniewska
                                                                                                                             Magdalena Szmańda

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.