Przejdź do głównej zawartości

Newsletter 07 klasa 1 b

 W tym tygodniu klasa 1 b miała sporo aktywności. 

Poznaliśmy kolejne przygody Bolka i Lolka podróżujących po Polsce, poznaliśmy rękodzieło, ręcznie wykonywane zabawki. Uczennice i uczniowie sami również tworzyli własne rękodzieło - malowali farbami na szkle. Wystawa kolorowych słoiczków bardzo poprawia nam humor w jesienną szarugę. Wszystko w ramach projektu "Czytanie ma moc".







Poznaliśmy litery: K, k, C, c i L, l. Piszemy coraz sprawniej. Sprawdzamy się również - co poniedziałek piszemy z pamięci litery, które już poznaliśmy.





Czytamy teksty z podręcznika i nie tylko. Ćwiczymy sylaby i głoski. Utrwaliliśmy wiedzę, jaka jest różnica między głoską a literą. Ćwiczymy tworzenie modeli głoskowych. Wiemy już, co to jest: zdanie, wyraz, sylaba, głoska i litera. 

Obserwujemy pogodę - swoje obserwacje zapisujemy w kalendarzu pogody (obserwujemy 7 dni, w piątek przynosimy do szkoły). 

Na matematyce poznaliśmy cyfrę i liczbę 7. Ćwiczymy dodawanie, odejmowanie, dobieranie składników do konkretnego wyniku. Stosujemy również obliczenia pieniężne (te, jak zwykle wychodzą najlepiej!). 

Uczymy się również współpracy - pracujemy w grupach i parach (tworząc wspólne prace plastyczne - jak np. obraz cyrku, ale też w parach rozwiązywaliśmy zadania z matematyki.  
















Na muzyce klasa ćwiczyła rytmy, ale poznaliśmy również pięciolinię i uczyliśmy się rysować klucz wiolinowy. 

Na plastyce malowaliśmy pracę pt.: "Gdy myślę Polska...".

A na zajęciach wychowania fizycznego gramy w gry i zabawy, uczymy się regulować oddech, poznaliśmy właściwości wysiłku fizycznego - czujemy się lepiej, jesteśmy dotlenieni, a to się na pewno przyda w listopadzie. 








W następnym tygodniu: 

Na piątek - przynosimy kalendarz.

Na czwartek - przynosimy drewnianą łyżkę, kawałki tkanin, sznurek (jeśli nie mamy w szafce).

Będziemy rozmawiać o teatrze. 


Oprac. Zuzanna Cieśla-Skrzypulec

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe

Wielkie serca klas drugich

 W czerwcu uczniowie obecnych klas drugich pod okiem Pani Moniki Reese i swoich wychowawczyń stworzyli piękne obrazy inspirując się sztuką. Impresjonizm oczarował młodych artystów. Malując naturę zaczerpnęli właśnie z tej techniki. Powstały niepowtarzalne dzieła, które uczniowie sprzedawali zbierając pieniądze na szczytny cel. W wyniku aukcji zebrano kwotę 675 zł, która została przekazana na FUNDACJĘ PRZYJACIÓŁ DZIECI Z CHOROBAMI SERCA. Jesteśmy dumni z naszych uczniów! Wykazali się wielkim sercem! Dziękujemy Rodzicom za wsparcie. Mamy nadzieję, że chęć dzielenia się dobrem i niesienia pomocy potrzebującym zakiełkowała w sercach naszych uczniów i będzie przynosić obfite owoce.

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.