Przejdź do głównej zawartości

EKOzorientowani uczniowie naszej szkoły!

Dnia 6 listopada  przeprowadzono w naszej szkole konkurs w ramach programu ekologicznego EKOzorientowani, finansowanego przez Urząd Miasta Zabrze. Uczniowie klas VI, VII i VIII prezentowali swoje umiejętności w kilku konkurencjach. Reprezentanci każdej z klas wykonali plakaty pt. ,,Plastikowe morze problemów”, które zawisły na gazetce przy klasie biologicznej. Dodatkowo stworzyli hasła zachęcające do segregacji odpadów. 
    Dużą pomysłowością wykazali się uczniowie, którzy tworzyli projekty upcyclingowe, czyli dali drugie życie starym przedmiotom i zużytym opakowaniom.  Powstały kolorowe wazony, organizer oraz popularna już w całej szkole „koleżanka Bożena”. 
    Uczniowie byli oceniani także w konkurencji na najlepsze zdjęcie ekologiczne „Jestem Eko”, na którym uwiecznili jak segregują śmieci oraz dbają o środowisko.
    Swoją wiedzą na temat ekologii i ochrony środowiska wykazali się uczniowie w quizie składającym się z 20-stu pytań. W tym samym czasie odbywało się układanie puzzli na czas, które sprawiło uczniom wiele frajdy.
    Prace zostały ocenione przez komisję konkursową a punkty zsumowane.
I miejsce zajęła klasa VII b
II miejsce zajęła klasa VII a
III miejsce zajęła klasa VIII a
Uczniowie klas VII,  którzy byli zaangażowani w konkurs zostaną nagrodzeni.
Gratulujemy!!!
W ramach programu zostaną także zorganizowane warsztaty ekologiczne dla uczniów klas młodszych.
Dzięki programowi możemy pogłębiać wśród uczniów wiedzę na temat ekologii i ochrony środowiska, kształtować wrażliwość i szacunek wobec otaczającego nas świata przyrody oraz pozytywne nawyki w zakresie postępowania z odpadami.












Organizowała: p. Marta Chwaszcza, p. Agnieszka Natkowska
Oprac. : Marta Chwaszcza

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.