Przejdź do głównej zawartości

Zaczytani

Uczniowie klas drugich od 12 listopada biorą udział w projekcie "Zaczytani". Projekt powstał, aby promować czytelnictwo, dobre nawyki, sprawić, że czytanie ze zrozumieniem, tak ważne do dalszego kształcenia na każdym przedmiocie szkolnym i w życiu, weszło po prostu w nawyk.
Projekt zakłada doskonalenie techniki czytania, promowanie czytelnictwa w klasach i wśród rodziców, ale również codzienne dziesięciominutowe czytanie książek przez wszystkich w klasach (nauczycielek również).
Dziś pierwszy raz zadzwoniły dzwonki obwieszczające czas na czytanie, w obu klasach wszyscy wyjęli książki, nastała dziesięciominutowa cisza i relaks nad wybraną przez siebie lekturą. Zainteresowanie tym, co czytają inni też było. Mamy nadzieję, że wszystko to sprawi, że wychowamy przyszłych aktywnych, ale również krytycznych czytelników.

Autorkami projektu są Magdalena Szmańda i Zuzanna Cieśla-Skrzypulec










oprac. Zuzanna Cieśla-Skrzypulec
zdjęcia: Anna Olszewska

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.