Przejdź do głównej zawartości

Półfinał XXIV Miejskiego Konkursu Ortograficznego dla klas VII i VIII

21 listopada w naszej szkole odbyły się eliminacje miejskie do finału XXIV Miejskiego Konkursu Ortograficznego. Uczniowie i uczennice zabrzańskich szkół podstawowych pisali dyktando autorstwa Bernadetty Białek i Zuzanny Cieśli-Skrzypulec pt. "Co łączy noblistkę i Tydzień Edukacji Globalnej?". Komisja składająca się z siedmiu polonistek różnych zabrzańskich szkół kilkakrotnie sprawdzała każde dyktando, by wyłonić 20 najlepszych pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym prac. Do finału, który odbędzie się m.in. przy udziale publiczności 12 grudnia w czytelni Miejskiej Biblioteki Publicznej, zakwalifikowali się przedstawiciele  Szkoły Podstawowej nr 7, Szkoły Podstawowej nr 17, Szkoły Podstawowej nr 20, Szkoły Podstawowej nr 25, Szkoły Podstawowej nr 26, Szkoły Podstawowej nr 27, Szkoły Podstawowej nr 30, Szkoły Podstawowej nr 42 oraz Szkoły Katolickiej Podstawowej. Jest nam miło poinformować, że naszą szkołę będzie reprezentować Antonina Braszkiewicz z kl. VII, której opiekunką jest Pani Lucyna Dubel. Serdecznie gratulujemy Tosi i będziemy za nią trzymać kciuki w grudniowych ortograficznych rozgrywkach!
oprac. Bernadetta Białek, Zuzanna Cieśla-Skrzypulec

Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe...

Karolcia w 3 a

 W zeszłym tygodniu klasa 3 a omawiała lekturę ,,Karolcia". Przy tej okazji uczniowie i uczennice zastanawiali się, czy lepiej być dzieckiem czy dorosłym?  Podali też swoje pomysły na wykorzystanie czarodziejskiego koralika. Narysowali według nich  najciekawszą przygodę Karolci. Ich pracę poniżej: Marcel Franek Zuza K. Szymon Nikola Lia Martyna Tomek Adaś Paulina Janek Filip Amelia Emilia Kuba Julka Zosia Zuzia D.                                                                                                                oprac. Magdalena Szmańda

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.