Przejdź do głównej zawartości

Projekt OTWARTY UMYSŁ - wspomnienia



Dokładnie rok temu w naszej szkole realizowaliśmy projekt OTWARTY UMYSŁ, były przeprowadzane warsztaty o różnych rodzajach niepełnosprawności i zaburzeń, dzięki czemu mogliście na własnej skórze odczuć z jakimi problemami spotykają ludzie o specjalnych potrzebach.



Dzięki współpracy pań psycholożki  i pedagożki oraz nas nauczycielek wspomagających jak również wielu nauczycielek naszej szkoły udało nam się zaprosić cudownych gości. Odwiedzili nas wychowankowie i wychowawcy z  Centrum Edukacji i Rehabilitacji w Zabrzu,





 jak również niesamowity człowiek,  plastyk, oligofrenopedagog, choreograf, jak również  terapeuta  w Warsztatach Terapii Zajęciowej TĘCZA w Gliwicach Wojciech Kotylak, wraz ze swoimi podopiecznymi i aktorami  Tomaszem i Jackiem.


 Szkoła tętniła życiem i pozytywnymi  emocjami.

Bardzo się cieszymy że uczniowie naszej  szkoły są otwarci, empatyczni, potrafią cieszyć się z sukcesów innych i zawsze służyć pomocą. Brawo WY!!! 






W tym roku również zamierzałyśmy powtórzyć ten projekt i jeśli  tylko  to będzie możliwe zrobimy to. Prosimy Was jednak ROZMAWIAJCIE O TOLERANCJI I OTWARTOŚCI Z NAJBLIŻSZYMI!

Dla młodszych mamy takie oto propozycje:
- jeśli  macie możliwość polecamy obejrzenie filmu „Cudowny chłopak”.

Dla starszaków polecamy:
- film „Cyrk motyli”  https://youtu.be/BoohNb-BPPw
-  oraz program telewizyjny Down the road. Zespół w trasie - Przemka Kossakowskiego i  wypowiedź jednego z jego bohaterów – Michała https://www.facebook.com/425700010809146/videos/301472814149073/


                                                                                                           Oprac. Ewa Pucicka






Popularne posty z tego bloga

Lapbooki i inne

Dziwny nastał czas w edukacji, ale nie poddajemy się i starajmy się wykorzystać go jak najlepiej. Do sklepu nie wychodzimy po zbędne rzeczy, ale to stwarza warunki do uruchomienia naszej wyobraźni, kreatywności i kombinowania. Spróbujcie zrobić coś, co może być ciekawym sposobem na utrwalenie wiadomości z działu, lektury, ale również zbiorem informacji o Waszych zainteresowaniach. Kilka lat temu obecna klasa 5 c miała wykonać swój pierwszy lapbook z lektury Kajtkowe przygody. Był to dla nich pierwszy raz, dla mnie również. Rzuciliśmy się na głęboką wodę, uczniowie i uczennice sami stworzyli materiały do swoich pierwszych lapbooków i, pamiętam, nawet na przerwie nie chcieli wyjść odpocząć, bo tak się zajęli pracą. W mojej szafie do dzisiaj mam kilka ich prac i chyba już zostaną ze mną na zawsze. Tematy mogą być różne. Interesujesz się kosmosem? Końmi? Historią mody? A może pani zadała lapbooka z lektury czy z przyrody? Proszę bardzo - wykorzystujesz teczkę, posklejane kartki, a nawe

Wielkie serca klas drugich

 W czerwcu uczniowie obecnych klas drugich pod okiem Pani Moniki Reese i swoich wychowawczyń stworzyli piękne obrazy inspirując się sztuką. Impresjonizm oczarował młodych artystów. Malując naturę zaczerpnęli właśnie z tej techniki. Powstały niepowtarzalne dzieła, które uczniowie sprzedawali zbierając pieniądze na szczytny cel. W wyniku aukcji zebrano kwotę 675 zł, która została przekazana na FUNDACJĘ PRZYJACIÓŁ DZIECI Z CHOROBAMI SERCA. Jesteśmy dumni z naszych uczniów! Wykazali się wielkim sercem! Dziękujemy Rodzicom za wsparcie. Mamy nadzieję, że chęć dzielenia się dobrem i niesienia pomocy potrzebującym zakiełkowała w sercach naszych uczniów i będzie przynosić obfite owoce.

Trzecie klasy poznają parki narodowe

Uczniowie i uczennice klas trzecich prowadzili sami lekcje! Każdy z nich opowiadał o innym parku narodowym. Trzecioklasiści przygotowali plakaty i lapbooki, mówili o faunie i florze parków oraz o ciekawostkach związanych z danym miejscem. Okazuje się, że dzięki tym lekcjom zaplanowali również wakacyjne wojaże śladem parków narodowych.